Mozogjon a gyerek? Naná!

2017. szeptember 12.

A gyermekek életének első hat évében a legnagyobb változást a mozgás és beszéd fejlődése jelenti. A mozgás mindenki számára nagyon fontos, már egészen kis korban, a gyermek igényének és érettségi szintjének megfelelően kiválasztva, az egész életre meghatározó lehet.

Mozogjon a gyerek? Naná!

Szülői felelősségünk az elfoglaltságok és a tevékenységek egyensúlyának kialakításában van. Annak a gyermeknek, aki a számítógép előtt ül, nincs szüksége önállóságra, kezdeményezőkészségre, alkotó tevékenységre. Ezzel szemben a mozgás kezdeményezőkészségüket, találékonyságukat és önállóságukat fejleszti. Az Ani fit összeállítása.

A gyerekeknek meg kell tanulniuk megtalálni helyüket a közösségekben. A sportkörök, tánccsoportok segítenek abban, hogy a gyerekek ne legyenek se félénkek, se visszahúzódók, de agresszívak, intoleránsak vagy együttműködésre képtelenek se. Szülőként a legeredményesebbek akkor vagyunk, ha együtt sportolunk velük. A mozgási mechanizmus kihat a légzésre, a szívműködésre, a vérkeringésre és általában az emberi test életműködésére.

Érdemes kipróbáltatni a gyerekkel többféle sportágat, táncot, zenét, nyelveket, hogy melyikre fogékony, így dőlhet el igazán. Könnyű, nem megterhelő testmozgást már egészen kis korban elkezdhetünk, azonban az intenzív, versenyszerű sportolással érdemes várni. A nagyon intenzív mozgásformák túl korai űzése, legyen az bármilyen sportág, kedvezőtlenül befolyásolhatja a gyermek testi, illetve izom- és csontvázrendszerének egészséges fejlődését.

A legfontosabb szempont, hogy ne erőltessünk rá a gyermekre semmilyen sportot, örömmel végezze és szeresse, amit csinál! Lehetőséget kell adni rá, hogy több sportágat is kipróbáljon, és ezek ismeretében tudjon dönteni róla, hogy mi számára a legmegfelelőbb mozgásforma.

Az állóképességet fejlesztő mozgásformák javítják az erőnlétet, serkentik a vérkeringést, a légzést. Ilyen például az úszás, kajak, kenu, kerékpározás, futás, távgyaloglás és ezek kombinációi. Nagy mozgásigényű gyermekek számára kifejezetten előnyös edzésforma. A labdajátékok (röplabda, kosárlabda, kézilabda) az ügyességet fejlesztik, javítják a koordinációs és koncentráló képességet; 10 éves életkor elérése után javasolt elkezdeni. A kosárlabda és a kézilabda az ügyesség fejlesztése mellett, növeli a fizikai erőnlétet is. Minden más, szabad környezetben végezhető edzésforma például túrázás, görkorcsolyázás, gördeszkázás, síelés hasznos az egészségünk megőrzése szempontjából is, de kiváló családi időtöltés is egyben.

Cimkék: edzés, gyerek, gyermekegészség, gyermeknevelés
Van testvéred? Az bizony rád is hat!

Van testvéred? Az bizony rád is hat!

Négy fő személyiségtípust lehet ugyanis szétválasztani az alapján, hogy egykék, első, középső szülöttek, vagy legfiatalabb testvérek vagyunk.
Így védd meg gyermeked okostelefonját!

Így védd meg gyermeked okostelefonját!

Szeptemberben mindig kiemelt figyelmet kap az iskolások által használt okoseszközök kérdésköre. Régebben csak annyi volt a kérdés, hogy legyen-e a gyereknek telefonja vagy sem. Mára megváltozott a helyzet. Az iskolás korúak túlnyomó többségnél általános...
Légy zöld szülő - 4 lépésben!

Légy zöld szülő - 4 lépésben!

Fontos, hogy a gyerekeket már nagyon korán környezettudatosságra szoktassuk – ehhez adunk most néhány könnyen betartható tippet!
Szólj hozzá Te is a cikkhez!
Név:
Hozzászólás:
Ellenőrző kód: