Életmódbeli újévi fogadalmak

2018. január 2.

„Jövőre elkezdek sportolni, jobban odafigyelek magamra, leadok pár kilót, elkezdek spórolni, többet utazok…” – Újévi fogadalmak, amiket minden év végén egy jobb és tartalmasabb élet reményében teszünk meg. A kezdeti lelkesedést követően a magunknak tett fogadalmak szépen lassan elfelejtődnek. A mostani összeállításunkban éppen ezért olyan, a mindennapokban könnyen bevezethető fogadalmakat gyűjtöttünk össze, amelyek pozitív hatással lehetnek az életünkre.

Életmódbeli újévi fogadalmak

Az újév indulását a legtöbb ember alkalmas időpontnak gondolja a változáshoz. A legtöbb kudarcba fulladt fogadalom oka az lehet, hogy még nem állunk készen a változásra vagy irreális célokat tűztünk ki magunk elé. Íme, néhány életmódbeli újévi fogadalom, amit önmagunk miatt érdemes megfogadni:

 

Figyeljünk oda az étkezésre

Tudjuk, hogy nem lehet egyik napról a másikra változtatni az étkezésünkön. Első lépésként próbáljuk lecserélni a fehér lisztes készítményeket teljeskiőrlésű termékekre. Törekedjünk arra, hogy rendszeresen fogyasszunk zöldségeket és gyümölcsöket, illetve próbáljuk csökkenteni a cukorbevitelt.

 

Mozgás csak fokozatosan

Amennyiben a sportolás is a fogadalmaink között szerepel, törekedjünk a fokozatos terhelésre. A szervezet hirtelen megterhelése inkább a kárunkra válik, minthogy a hasznunkra. Ha módunkban áll, kérjük ki szakember véleményét, de ma már rengeteg edzéssel kapcsolatos tartalmat találhatunk az interneten is.

 

Szánjunk időt magunkra

A mindennapok rohanással telnek és egy perc időnk sincs arra, hogy végig gondoljuk a dolgainkat, és elmerüljünk a gondolatainkban. Hetente egyszer legalább egy órát szánjuk csakis önmagunkra. Ilyenkor olvassunk, lakkozzuk ki a körmeinket, menjünk el masszázsra vagy próbáljunk ki egy új hobbit, mint például a festést, ami nemcsak kikapcsol, hanem a kreativitásunkat is fejleszti.

 

Fő az egészség

Jobb megelőzni a bajt, mint orvosolni. Vegyünk részt rendszeresen az egészségügyi szűrővizsgálatokon, továbbá, ha bármilyen panaszunk van, forduljunk mielőbb orvoshoz.

 

Lépjünk ki a komfortzónánkból

Ne féljünk az új dolgoktól, hanem merjünk kilépni a megszokott keretienkből és minél több mindent próbáljunk ki. Legyen szó tanulásról, utazásról vagy egy új edzésterv kipróbálásáról a lényeg, hogy új tapasztalatokat szerezzünk az élet minden területén.

Az 5 leggyakoribb fülbetegség

Az 5 leggyakoribb fülbetegség

Ahogy a legtöbb érzékszervünket, úgy a fülünket is különböző betegségek károsíthatják. Ezek a tévhitekkel ellentétben messze nem csak a gyerekeket érintik, a felnőttek is sűrűn szenvednek az alábbi öt fülbetegségtől!
Életbevágó lehet, hogyan szeded a gyógyszereket

Életbevágó lehet, hogyan szeded a gyógyszereket

A szájon át szedendő tabletták, drazsék és kapszulák betegtájékoztatójában általában az szerepel, hogy a azokat egy pohár vízzel vegye be a beteg. Felesleges figyelmeztetésről van csupán...
A leggyakoribb bőrproblémák okai

A leggyakoribb bőrproblémák okai

Bőrünk számos hatásnak van kitéve, télen könnyen kiszáradhat, nyáron pedig fontos megóvnunk a napsugarak káros hatásaitól. Vannak azonban olyan problémák, amelyeket nem tudunk elkerülni, így kialakulásuk után fontos a megfelelő kezelés betartása. A két...
Szólj hozzá Te is a cikkhez!
Név:
Hozzászólás:
Ellenőrző kód: