Igen, az: évente fél kiló

2017. október 19.

Lassan gyarapodnak. Először észrevétlenül - utána viszont annál feltűnőbben! Húsz- és negyvenéves kor között minden nő átlagosan 10 kilót szed fel, anélkül, hogy egyetlen kalóriával is többet enne. Az évente fél kiló nevű problémáért elsősorban a gének a felelősek.

Igen, az: évente fél kiló

Eljön a nap, amikor már nem lehet nem észrevenni, hogy túl szűk a kedvenc farmer, feszül a blúz, és a pulóver sem úgy áll... Pedig nem is ettél többet, mint korábban?!

Az a plusz egy-két kiló viszont akkor is ott van. Az alattomosan megjelenő túlsúlynak – a szakemberek szerint – három fő oka van.

1. A gének

Tizenöt és huszonöt éves kor között igényli a szervezet a legtöbb kalóriát. Ezután lassul az anyagcsere, fokozatosan csökken az izomtömeg. Pedig az izmok kimondottan kalóriafaló szövetek. Egy kilónyi még alvás közben is több kalóriát éget el, mint ugyanannyi zsírszövet egész nap alatt. áadásul a zsír „löttyedtebb”, és több helyet foglal el.

2. A mozgáshiány

Jövés-menéssel naponta csak 200-400 kalóriát égetünk el. Ez pedig kevés. A kalóriaraktár kiürítésének egyetlen módja a rendszeres sport. A mozgás ugyanis háromszorosan hasznos: energiát használ fel, csökkenti az éhséget, felgyorsítja az anyagcserét.

3. A táplálkozás

Sok nő túl sokszor eszik zsírosat, viszont alig fogyaszt ballasztanyagban gazdag szénhidrátot. Az apróbb étkezési bűnök is idővel felesleges kilókká halmozódnak fel. Már napi 50 pluszkalória (egy szeletke csokoládé!) is egy év alatt 18 000 többlet kalóriát eredményez. Ez pedig 2,5 kg tiszta zsírnak felel meg!

Ki a hibás?

A zsírpárnák eloszlását elsősorban a gének határozzák meg. A nőknél inkább a fenéken, a csípőn és a combon halmozódik fel a zsír (körteforma), míg a férfiaknál főleg a test közepén rakódik le a felesleg (sörhas). Egy kiló azonban nem mindig egyenlő egy kilóval!

Orvosi vizsgálatok bizonyítják, hogy a súlyfelesleg veszélyessége nem annyira a fölös kilók számától függ, hanem sokkal inkább az elhelyezkedésüktől. A párnás csípő egészségesebb a sörhasnál. Ennek az oka, hogy az úszógumi könnyen a véráramba kerülhet, megzavarva az anyagcserét. A hasas férfiak és nők így jobban ki vannak téve a magas vérnyomás és a cukorbetegség veszélyének, illetve egy szívrohamnak.

Cimkék: egészség, fogyás, fogyókúra, táplálkozás, testkép, testzsír
Ezért ne hagyd ki a reggelit!

Ezért ne hagyd ki a reggelit!

A kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozásból nem hiányozhat a reggeli! Még mindig igaz a mondás, hogy „reggelizz úgy, mint egy király”, ám annyi változott, hogy nem mindegy, hogy mit. A cukros, fehér lisztből készült pékárukat ideje kihúzni...
Húzd ki magad! Avagy a helyes testtartásról

Húzd ki magad! Avagy a helyes testtartásról

Vajon jól tartjuk magunkat? Megfelelő testtartással? És egyáltalán jót tesz az alvás a gerincnek? Következzék minden, amit a helyes testtartásról tudni kell!
Munka otthon: home vagy office?

Munka otthon: home vagy office?

Egyre elterjedtebb fogalom, sőt trend a távmunka. Vannak kifejezetten olyan munkakörök, amik már egyáltalán nem is igényelnek konkrét, fizikai környezetet. A munkavállalói vélemények azonban megoszlanak erről. Sokan nagy lehetőségnek látják, hogy kihasználhatják...
Szólj hozzá Te is a cikkhez!
Név:
Hozzászólás:
Ellenőrző kód: