Neked is árthatnak a menedzserszokások!

2016. február 15.

Szoros határidők, hatalmas felelősség, magas elvárások és kevés alvás: ha éveken keresztül ez a rutinod, még ma kezdj el változtatni! A rendszertelen életmód és étkezés előbb-utóbb munkánk és egészségünk hátrányára is válhat!

Neked is árthatnak a menedzserszokások!

Mindannyiunk életében vannak olyan napok, sőt, hetek, amikor a rengeteg munka miatt még arra sincs időnk, hogy napi háromszor, nemhogy ötször étkezzünk. Bekapunk gyorsan egy szendvicset, vagy péksüteményt, aztán rohanunk is tovább, este pedig kifosztjuk a hűtőt. A rendszertelen étkezésnek azonban hosszútávon komoly negatív hatásai is lehetnek. Jó, ha tudod, a „menedzserbetegségek” nemcsak a túlterhelt felsővezetőknél fordulnak elő, hanem a szellemi munkát végzők és rendszertelen életmódot folytatóknál is!

 

Nassolás és alkalomszerű étkezés? Ugye ismerős?

A leggyakoribb káros szokások közül az egyik az, hogy nem azért eszünk, mert éhesek vagyunk, hanem azért, hogy levezessük, oldjuk a feszültséget és egy kis örömet okozzunk magunknak. A számítógép melletti nassolás közben észrevétlenül, pillanatok alatt sok-sok kalóriát viszünk be a szervezetünkbe, és mivel nem mozgunk eleget, a pluszkilók lassan, de biztosan megjelennek. Ha végre van időnk enni egy stresszes nap végén, akkor a késői vacsora általában kiadós, és nem számoljuk a kalóriákat. Egy elhúzódó üzleti vacsora, pár korsó sör a nap végén, a hűtő kifosztása egy éjszakába nyúló munkanap után – ez az elhízás előszobája.

 

Tudatosítsuk, mit és mikor eszünk!

Akár össze is írhatjuk a nap végén, hogy mikor és mennyit ettünk – nem lesz kellemes elfoglaltság, de megéri! Az új étrend összeállításához nyugodtan kérjük egy dietetikus segítségét. Ha megvan, legyünk erősek, és tartsuk magunkat hozzá! Ha lehet, ne hagyjuk ki a főétkezéseket – így nem fog ránk törni délután a farkaséhség. Csak akkor együnk, ha tényleg éhesek vagyunk!

 

Munka, határidők, túlterheltség? Fontos, hogy jól osszuk be az időnket!

Vizsgáljuk felül az időbeosztásunkat is, ha kell! Lehet, hogy hatékonyabban, rövidebb idő is alatt el tudjuk végezni ugyanazt a munkát, és nyerhetünk magunknak egy-két órát. A nassolás helyett próbáljunk ki más stressz csökkentő módszereket, mint például a torna-, vagy relaxációs gyakorlatok, rövid meditáció.

Természetes, hogy a hosszú munkanapok végén már egyáltalán nincs erőnk ahhoz, hogy megerőltető testmozgást végezzünk. Az étkezés mellett ez a legfontosabb, de nem kell feltétlenül cross-fit edzéseken teljesíteni, vagy 10 km-t lefutni egy 10 órás munkanap után – egy kíméletesebb jógaóra is átmozgatja az izmokat, segít lelazulni és feltölt energiával. Ha elszántad magad az életmódváltásra, felejtsd el a kifogásokat, és kezdd el ma a változtatást!

10 idegesítő csaj az edzőteremben

10 idegesítő csaj az edzőteremben

Egy jó edzés után nemcsak testünk, de lelkünk is felfrissül. Persze ez csak akkor igaz, ha nem találkozunk a Területfoglalóval, a Gépotthagyóval vagy a Siránkozó Modellel...
Nyugalom vagy ideglelés napi 8 órában?

Nyugalom vagy ideglelés napi 8 órában?

A változás jó. A változás hajtja előre az életet. Ehhez hasonló bölcsességekkel naponta találkozunk, de nem kevés stresszel jár, ha a főnökünk olyan változások elé állít minket, mint például folyamat-átszervezések, tulajdonosváltás, vagy netalán leépítés.
Vigyázz: ilyen az illatallergia!

Vigyázz: ilyen az illatallergia!

Illatos szappan, sampon, dezodor, mosószer, mosogatószer, öblítő, vécépapír, papírzsepi, kézkrém, törlőkendő, légfrissítő - a mindennapok részei. Nem csoda, hogy ennyien allergiásak. Útmutató a felismeréshez és a megelőzéshez.
Szólj hozzá Te is a cikkhez!
Név:
Hozzászólás:
Ellenőrző kód: