Neked is árthatnak a menedzserszokások!

2016. február 15.

Szoros határidők, hatalmas felelősség, magas elvárások és kevés alvás: ha éveken keresztül ez a rutinod, még ma kezdj el változtatni! A rendszertelen életmód és étkezés előbb-utóbb munkánk és egészségünk hátrányára is válhat!

Neked is árthatnak a menedzserszokások!

Mindannyiunk életében vannak olyan napok, sőt, hetek, amikor a rengeteg munka miatt még arra sincs időnk, hogy napi háromszor, nemhogy ötször étkezzünk. Bekapunk gyorsan egy szendvicset, vagy péksüteményt, aztán rohanunk is tovább, este pedig kifosztjuk a hűtőt. A rendszertelen étkezésnek azonban hosszútávon komoly negatív hatásai is lehetnek. Jó, ha tudod, a „menedzserbetegségek” nemcsak a túlterhelt felsővezetőknél fordulnak elő, hanem a szellemi munkát végzők és rendszertelen életmódot folytatóknál is!

 

Nassolás és alkalomszerű étkezés? Ugye ismerős?

A leggyakoribb káros szokások közül az egyik az, hogy nem azért eszünk, mert éhesek vagyunk, hanem azért, hogy levezessük, oldjuk a feszültséget és egy kis örömet okozzunk magunknak. A számítógép melletti nassolás közben észrevétlenül, pillanatok alatt sok-sok kalóriát viszünk be a szervezetünkbe, és mivel nem mozgunk eleget, a pluszkilók lassan, de biztosan megjelennek. Ha végre van időnk enni egy stresszes nap végén, akkor a késői vacsora általában kiadós, és nem számoljuk a kalóriákat. Egy elhúzódó üzleti vacsora, pár korsó sör a nap végén, a hűtő kifosztása egy éjszakába nyúló munkanap után – ez az elhízás előszobája.

 

Tudatosítsuk, mit és mikor eszünk!

Akár össze is írhatjuk a nap végén, hogy mikor és mennyit ettünk – nem lesz kellemes elfoglaltság, de megéri! Az új étrend összeállításához nyugodtan kérjük egy dietetikus segítségét. Ha megvan, legyünk erősek, és tartsuk magunkat hozzá! Ha lehet, ne hagyjuk ki a főétkezéseket – így nem fog ránk törni délután a farkaséhség. Csak akkor együnk, ha tényleg éhesek vagyunk!

 

Munka, határidők, túlterheltség? Fontos, hogy jól osszuk be az időnket!

Vizsgáljuk felül az időbeosztásunkat is, ha kell! Lehet, hogy hatékonyabban, rövidebb idő is alatt el tudjuk végezni ugyanazt a munkát, és nyerhetünk magunknak egy-két órát. A nassolás helyett próbáljunk ki más stressz csökkentő módszereket, mint például a torna-, vagy relaxációs gyakorlatok, rövid meditáció.

Természetes, hogy a hosszú munkanapok végén már egyáltalán nincs erőnk ahhoz, hogy megerőltető testmozgást végezzünk. Az étkezés mellett ez a legfontosabb, de nem kell feltétlenül cross-fit edzéseken teljesíteni, vagy 10 km-t lefutni egy 10 órás munkanap után – egy kíméletesebb jógaóra is átmozgatja az izmokat, segít lelazulni és feltölt energiával. Ha elszántad magad az életmódváltásra, felejtsd el a kifogásokat, és kezdd el ma a változtatást!

El a kullancsokkal!

El a kullancsokkal!

A közönséges kullancs számos kórokozót hordozhat és terjeszthet, amelyekkel az embert is megfertőzheti. Tavasztól őszig a leginkább aktívak...
Így kerülheted el a nyári kiszáradást!

Így kerülheted el a nyári kiszáradást!

Rengeteg tévhit kering arról, hogy mennyi folyadékot kellene naponta elfogyasztani, különösen egy forró nyári napon, amikor még jobban oda kell figyelnünk az ivásra. Mit és mennyit igyunk általában, illetve kánikula esetén?
A nyári házipatika titka

A nyári házipatika titka

A nyár a gondtalanságról, a szabadságról szól és arról az érzésről, hogy ilyenkor semmi rossz sem történhet velünk. Van azonban néhány olyan probléma, ami a jó idő beállta után különösen jellemző. A problémát megelőzendő állítsuk össze a natúr házipatikánkat!
Szólj hozzá Te is a cikkhez!
Név:
Hozzászólás:
Ellenőrző kód: