Neked is árthatnak a menedzserszokások!

2016. február 15.

Szoros határidők, hatalmas felelősség, magas elvárások és kevés alvás: ha éveken keresztül ez a rutinod, még ma kezdj el változtatni! A rendszertelen életmód és étkezés előbb-utóbb munkánk és egészségünk hátrányára is válhat!

Neked is árthatnak a menedzserszokások!

Mindannyiunk életében vannak olyan napok, sőt, hetek, amikor a rengeteg munka miatt még arra sincs időnk, hogy napi háromszor, nemhogy ötször étkezzünk. Bekapunk gyorsan egy szendvicset, vagy péksüteményt, aztán rohanunk is tovább, este pedig kifosztjuk a hűtőt. A rendszertelen étkezésnek azonban hosszútávon komoly negatív hatásai is lehetnek. Jó, ha tudod, a „menedzserbetegségek” nemcsak a túlterhelt felsővezetőknél fordulnak elő, hanem a szellemi munkát végzők és rendszertelen életmódot folytatóknál is!

 

Nassolás és alkalomszerű étkezés? Ugye ismerős?

A leggyakoribb káros szokások közül az egyik az, hogy nem azért eszünk, mert éhesek vagyunk, hanem azért, hogy levezessük, oldjuk a feszültséget és egy kis örömet okozzunk magunknak. A számítógép melletti nassolás közben észrevétlenül, pillanatok alatt sok-sok kalóriát viszünk be a szervezetünkbe, és mivel nem mozgunk eleget, a pluszkilók lassan, de biztosan megjelennek. Ha végre van időnk enni egy stresszes nap végén, akkor a késői vacsora általában kiadós, és nem számoljuk a kalóriákat. Egy elhúzódó üzleti vacsora, pár korsó sör a nap végén, a hűtő kifosztása egy éjszakába nyúló munkanap után – ez az elhízás előszobája.

 

Tudatosítsuk, mit és mikor eszünk!

Akár össze is írhatjuk a nap végén, hogy mikor és mennyit ettünk – nem lesz kellemes elfoglaltság, de megéri! Az új étrend összeállításához nyugodtan kérjük egy dietetikus segítségét. Ha megvan, legyünk erősek, és tartsuk magunkat hozzá! Ha lehet, ne hagyjuk ki a főétkezéseket – így nem fog ránk törni délután a farkaséhség. Csak akkor együnk, ha tényleg éhesek vagyunk!

 

Munka, határidők, túlterheltség? Fontos, hogy jól osszuk be az időnket!

Vizsgáljuk felül az időbeosztásunkat is, ha kell! Lehet, hogy hatékonyabban, rövidebb idő is alatt el tudjuk végezni ugyanazt a munkát, és nyerhetünk magunknak egy-két órát. A nassolás helyett próbáljunk ki más stressz csökkentő módszereket, mint például a torna-, vagy relaxációs gyakorlatok, rövid meditáció.

Természetes, hogy a hosszú munkanapok végén már egyáltalán nincs erőnk ahhoz, hogy megerőltető testmozgást végezzünk. Az étkezés mellett ez a legfontosabb, de nem kell feltétlenül cross-fit edzéseken teljesíteni, vagy 10 km-t lefutni egy 10 órás munkanap után – egy kíméletesebb jógaóra is átmozgatja az izmokat, segít lelazulni és feltölt energiával. Ha elszántad magad az életmódváltásra, felejtsd el a kifogásokat, és kezdd el ma a változtatást!

Hogyan motiváljuk magunkat a hétköznapokban?

Hogyan motiváljuk magunkat a hétköznapokban?

A rendszeres testmozgás kiemelten fontos szerepet játszik egészségünk megőrzésében. Ma már egyre többen igyekeznek a mozgást mindennapjaik részévé tenni, de bármennyire is lelkes az...
5 dolog, amiről ne írj az önéletrajzban

5 dolog, amiről ne írj az önéletrajzban

Talán a Te önéletrajzod is tartalmaz olyan ártatlannak tűnő információkat, amelyek miatt még azelőtt kiszelektálnak a munkáltatók vagy munkaközvetítők, hogy találkoztak volna veled. Hagyd ki az önéletrajzodból ezeket a fölösleges adatokat, és jóval több...
5 meglepő ok, amiért hízhatunk

5 meglepő ok, amiért hízhatunk

Elvileg egészséges életet élünk, de a mérleg nyelve mégis felfelé mozdul... Ennek a hormonháztartás zavaraitól a vitaminhiányig jó néhány oka lehet.
Szólj hozzá Te is a cikkhez!
Név:
Hozzászólás:
Ellenőrző kód: