Együnk most magokat!

2018. január 11.

Az olajos magvak szív- és érrendszeri védőhatása, illetve gyulladáscsökkentő tulajdonsága régóta ismeretes. Vizsgálatok szerint rendszeres fogyasztásuk csökkenti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának esélyét is. Ráadásul finom nassolnivalók!

Együnk most magokat!

Arról, hogy miért együnk inkább olajos magvakat, mint kekszet vagy éppen csipszet, a Házipatika készített összeállítást. 

A csodálatos tökmag

A tökmag az egyik legfinomabb és legjobb tápanyagtartalommal rendelkező olajos magféle. A belőle hidegen sajtolt olaj is csodálatos. Már egyetlen kanál hozzáadásával is egészen új ízt varázsolhatunk az ételbe. A tökmag ugyan egész évben kapható, a legfrissebb magvakhoz mégis az őszi-téli szezonban juthatunk hozzá.

Modern kutatások igazolták, hogy rendszeres fogyasztása segítséget nyújthat bizonyos egészségügyi problémák gyógyításában. Megelőzheti, illetve enyhítheti a jóindulatú prosztata-megnagyobbodást, ami egy, a középkorú és idős férfiak jelentős százalékát érintő probléma. Kiemelkedő a mangán-, a magnézium-, a kálium- és a foszfortartalma, valamint jó triptofán-, vas-, réz-, K-vitamin és cinkforrás. Cink- és magnéziumtartalma a csontsűrűség megfelelő szinten tartását is segíti. A közelmúlt kísérletei azt is bizonyítani látszanak, hogy a rendszeres tökmagfogyasztással az ízületi gyulladások is jó irányba befolyásolhatók. A tökmagot magában vagy magmixben is rágcsálhatjuk, de pirítva, saláták tetejére szórva is nagyon finom. Ha kávédarálóban vagy konyhai robotgépben megőröljük, lisztmentes sütéshez vagy fasírtba keverve is kitűnő.

Pici, de csodás szezámmag

A szezámmag súlyarányosan jóval több kalciumot tartalmaz, mint a tehéntej. Enyhén pirítva nagyon kellemes illatú és aromájú magféle. Szórhatjuk wokban pirított zöldségekre, vagy salátákra, őrölt állapotában pedig liszt helyett is használhatjuk palacsintához, süteményekbe.

Ásványanyag-tartalma igen magas, többek között sok rezet és mangánt tartalmaz. A réz enyhíti a gyulladásos ízületi betegségek tüneteit. Érfalvédő- és tisztító hatása miatt a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében játszhat szerepet, valamint védi a májat az oxidációs károsodástól. A szervezet zsírfelhasználását előnyösen befolyásolja.

A lenmag a magok királynője

A lenmag gyulladáscsökkentő, valamint a rák, a szív- és érrendszeri betegségek ellen védőhatással bíró élelmiszer. A legjobb növényi Omega3 esszenciális zsírsavforrás. Kanadai kutatók a mellrák megelőzésében és leküzdésében is hatékonynak találták. Kiemelkedően magas lignántartalma menopauza idején segít csökkenteni a hormonhiány okozta hőhullámokat, és a csontritkulást. Nyákja gyulladáscsökkentő hatású, így bélrendszeri megbetegedések esetén nagy segítség lehet. A nyák elkészítéséhez főzzünk meg két evőkanál lenmagot fél liter vízben, majd hagyjuk kihűlni, szűrjük le, és fogyasztható is.

Fenyőmag, az apró csodaszer

A fenyőmag magas olajtartalma miatt könnyen avasodik, ezért csak kis mennyiséget tároljunk, lehetőleg a hűtőszekrényben. Felhasználás előtt, frissen érdemes pirítani. Ínycsiklandozó illata csodálatosan belengi a konyhát. Egyik leghíresebb felhasználási területe az olasz pestoszósz, amelyben friss bazsalikommal, fokhagymával, olívaolajjal és parmezánnal keverik. Ritkán előforduló, de nagyon kellemetlen tünet a fenyőmag fogyasztása után pár nappal jelentkező keserű szájíz, ami akár egy hétig is eltarthat. Ezt a reakciót inkább a kínai térségből származó magoknál észlelték, amelyek egy másfajta fenyőfáról erednek, mint a mediterrán mandulafenyő.

A fenyőmag tápanyag összetevői közül kiemelkedően magas a mangántartalma. Ez a nyomelem segíti a szervezetet a B-vitaminok és a C-vitamin felhasználásában, valamint a csontok erősségének megtartásában. Ezenkívül tartalmaz vasat, magnéziumot, foszfort, rezet, valamint sok E-és K-vitamint.

Cimkék: egészség, táplálkozás
A nassolás kényszere... Miért?!

A nassolás kényszere... Miért?!

Nemcsak az étrendünk befolyásolja szervezetünk folyamatait, hanem az étkezési szokásaink is, tehát az a mód, ahogyan a táplálékot elfogyasztjuk, magunkhoz vesszük.
Téli vitaminbombák

Téli vitaminbombák

Noha a fagyosra forduló időben alig terem már valami számos olyan termék van, ami frissen fogyasztva igazi vitaminbombaként hat.
Fűszerezd a karácsonyt!

Fűszerezd a karácsonyt!

A karácsonyi hangulathoz nemcsak a hóesés, az ajándékok és a feldíszített fenyőfa járul hozzá, de az ünnepnek íze és illata is van, melyek nélkül nem lenne igazi az élmény.
Szólj hozzá Te is a cikkhez!
Név:
Hozzászólás:
Ellenőrző kód: