Érvek a dinnye mellett

2018. július 19.

A nyár egyik legnépszerűbb gyümölcse a lédús görögdinnye, amit nem csak íze, de egészségünkre gyakorolt pozitív hatása miatt is érdemes fogyasztani!

Érvek a dinnye mellett

A hűsítő görögdinnye népszerű finomság a nyári hónapokban, de nem csak emiatt érdemes fogyasztanunk. A benne lévő vitaminok és ásványi anyagok védik a szemet, a szívet és a bőrt, magas nedvességtartalma pedig hidratálja a szervezetünket is. Íme néhány érv az ízletes gyümölcs mellett! A Házipatika összeállítása.

Likopint tartalmaz

A likopin egy antioxidáns hatású festékanyag, ami a dinnye mellett a paradicsom, a paprika vagy a vérnarancs pirosas színéért is felelős. Egészségmegőrző hatásairól több tanulmány is született, fontos szerepet játszhat számos krónikus betegség, például a prosztatarák, a szívbetegségek és az időskori vakság megelőzésében. A mag nélküli görögdinnyéknek még az átlagosnál is nagyobb a likopin-tartalma.

Védi a bőrt az UV sugaraktól

Az imént említett likopin a bőrünkre is jó hatással van, nagyobb dózisban némi védelmet nyújthat a káros UV sugarak ellen is. Ez persze nem jelenti azt, hogy a dinnyeevést követően már nem kell bekennünk magunkat fényvédő krémmel!

Erősíti a szívet

A görögdinnye az L-citrullin nevű aminosavban is gazdag, ami javítja a vérkeringést, és csökkenti a vérnyomást is. Kutatások igazolták, hogy ez az aminosav segít megelőzni a szívbetegségek kialakulását, és az erek egészségének megőrzésében is fontos szerepük van.

Jót tesz az ízületeknek

Egy másik antioxidánsának, a béta-kriptoxantinnak köszönhetően a görögdinnye az ízületek védelméről is gondoskodik. Csökkenti továbbá a szintén ízületeket támadó rheumatoid arthritis kialakulásának a veszélyét is.

Jót tesz a szemnek

A szemek egészségéhez elengedhetetlen A-vitamin a dinnyében is megtalálható. A vitaminhiány szembetegségeket és bőrproblémákat is okozhat, fontos ezért, hogy kellő mennyiségben juttassuk a szervezetünkbe. A dinnye mellett A-vitaminban gazdag például a sárgarépa, a sütőtök, az édesburgonya, a sötétzöld leveles zöldségek és a halak is.

Hidratálja a szervezetet

A forró nyári hónapokban a szervezet folyadékigénye is megnő, amit nem csak ivással tudunk kielégíteni. A dinnye egy rendkívül lédús gyümölcs: 92 százaléka víz, ezért segít a szervezetünket is hidratálni.

Selymesebbé teszi a bőrt

A benne lévő A, B6 és C-vitaminoknak köszönhetően a dinnye segít megőrizni a bőrünk rugalmasságát és puhaságát. Akár arcpakolást is készíthetünk belőle, ha a levét összekeverjük némi görög joghurttal.

Kielégíti az édesség iránti vágyat

Egy csésze fagylaltban körülbelül 300 kalória van, de ugyanennyi dinnye elfogyasztása csak 40 kalóriát jelent. Ráadásul zsírt és koleszterint sem tartalmaz, így valóban ideális finomság!

Segíti az edzést

A gyümölcs többféle antioxidánst és aminosavat tartalmaz, ezért az edzést követően is tápláló finomság. Ráadásul magas folyadéktartalma az izzadtságként távozó vizet is segít pótolni.

Könnyű megemészteni

Ha valamilyen emésztési problémával - például Crohn-betegséggel, vagy vastagbélgyulladással - küzdünk, sok étel kerülhet tiltólistára. Szerencsére a dinnye biztosan nincs közöttük, hisz a lédús gyümölcsöt még a gyulladt bél is könnyen megemészti. A magokat viszont ilyen betegségek esetén jobb, ha inkább nem nyeljük le.

Cimkék: egészség, hidratálás, táplálkozás
Fröccskészítés otthon, egyszerűen

Fröccskészítés otthon, egyszerűen

A bor és a szóda kapcsolata évszázados múltra tekint vissza, a fröccsözés már dédapáink és dédanyáink számára is természetes felfrissülést jelentett nyáron. Szinte minden közép-európai országban van hagyománya ennek a keverésnek, de csak a magyarok tudnak...
10 tuti tipp, mit egyél a Balatonon

10 tuti tipp, mit egyél a Balatonon

Tíz jellegzetes balatoni étel következik, melyeket mindenképpen érdemes megkóstolni!
A lecsó legendája

A lecsó legendája

Valószínűleg mindenki evett már, ismeri, szereti vagy nem szereti. De hogyan is kezdődött a lecsó pályafutása?
Szólj hozzá Te is a cikkhez!
Név:
Hozzászólás:
Ellenőrző kód: