Holland kutatók arra jutottak, hogy a rendszeres zöldség és gyümölcsfogyasztás csökkenti a tüdőrák kialakulásának veszélyét.
A kutatásban 450 ezer ember, köztük 1600 tüdőrákos adatait, kórképét és leleteit vizsgálták, és azt az eredményt kapták, hogy a sok és rendszeres gyümölcs, illetve zöldségfogyasztás csökkentette a pikkelysejtes karcióma kialakulásának esélyét.
Azt is kijelentették ugyanakkor, hogy nem feltétlenül a mennyiség, inkább a gyümölcsök, zöldségek fajtája számít. 26 zöldséget és 14 féle gyümölcsöt elemeztek, hiszen ezek mind mind rengeteg, egymástól különböző bioaktív vegyületet tartalmaznak.
Fő a változatosság és a rendszeres fogyasztás – vonták le a végső következtetéseket.
Kapcsolódó anyagok:
- Ha le kell szokni, hát tedd azt!
- A magány egészségtelenebb, mint a dohányzás!


