Meztelen nőkkel ünneplik a 'MeToo'-kampányt

2018. február 13.

A Sports Illustrated idei fürdőruhás különszáma meztelen nőkkel biztosítana magának állandó helyet a Metoo-panteonban.

Meztelen nőkkel ünneplik a 'MeToo'-kampányt

A Sports Illustrated Swimsuit idén egy csavarral (mármint nem a vasból készült, menetes tárggyal) érkezik a postaládákba: ráfeküdtek ugyanis a nők zaklatása ellen létrejövő mozgalomra, a #MeToo-ra - meztelen modellekkel - írja a Kreatív Online. A filozófiai alapot pedig azzal teremtették meg, hogy a modellekre olyan szavakat pingáltak fekete festékkel, mint Mother, Human, Nurturer (kb. gondoskodó), Artist, Natural, Truth és a többi.

MJ Day, aki negyedik éve szerkeszti a lapszámot, azt szeretné, ha ezek a képek felvennék a harcot a nők tárgyiasítása ellen, és inspiráló üzenetet közvetítsen, illetve azt is elmondta, hogy az "In Her Own Words" (Saját szavaival) címet kapott fotózás során a modellek sokkal inkább résztvevők voltak, és nem tárgyak, jelentsen ez bármit is. Vagy ahogy az egyik Instagram-poszt alatt írják: a modellek nemcsak a testüket, hanem ennél sokkal többet ünnepelnek.

Day a Vanity Fairnek elmondta, hogy a csak nőkből álló csapata hónapok óta dolgozott a lapszámon, és a MeToo-kampányt jó kiindulópontnak tartották, hogy megváltoztassák a Sports Illustratedet övező véleményeket, amely a provokatív fotóiról vált híressé (a feministák szemében inkább hírhedtté). Ettől függetlenül Day elismeri, hogy a képek igazodnak a SI esztétikájához: "Ezek szexi fotók. A végén mindig szexi fotókat fogunk csinálni, bármi is történjen. A lényeg, hogy művészi, gyönyörű képeket késztsünk, amely során a képek alanyai és a csapat büszkén dolgozik együtt". Day szerint a forgatási környezet egy "safe space", sőt, a tavalyi fotózáson a pozitív testkép jegyében ő is lefotóztatta magát fürdőruhában.

VR szemüveg, 3D-s bélyeg, inuksuk építés – avagy játékos múzeumpedagógiai foglalkozások Gyereknapon

VR szemüveg, 3D-s bélyeg, inuksuk építés – avagy játékos múzeumpedagógiai foglalkozások Gyereknapon

Május utolsó hétvégéjén a PlayKID – Minimax Gyereknap keretében sok fiatal ismerkedhet meg a múzeumok lenyűgöző titkaival és azzal a páratlan örökséggel, amelyet ápolnak. A Mozaik...
Kár tagadnunk, még ma is imádunk tévézni!

Kár tagadnunk, még ma is imádunk tévézni!

Sokan és sokszor próbálták már eltemetni nappalink egyik központi elemét, a televíziót, vitatva a televíziózás versenyképességét ebben a digitális világban. A különböző médiumok felületein...
Szárnyakat kap az ikonikus Rubik kocka

Szárnyakat kap az ikonikus Rubik kocka

Vakmerő extrém sportokat követően legendás magyar logikai játék mellé áll a Red Bull. A világszerte ismert energiaital márka ezúttal a Rubik kockának ad szárnyakat és repíti egészen új magaslatokba. Az egyenes kieséses rendszer formátumának bevezetésével...
Szólj hozzá Te is a cikkhez!
Név:
Hozzászólás:
Ellenőrző kód: